Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
zanik merytorycznej odpowiedzialności za rzeczywistą jakość działań. Powstaje przeświadczenie, że sama normalizacja miałaby automatycznie gwarantować odpowiednią jakość, przy minimum zaangażowania, inwencji i wysiłku członków organizacji. W tej sytuacji, w pewnym momencie musi pojawić się pytanie: jeżeli mamy tak dobre normy w systemie zarządzania jakością, to dlaczego uzyskujemy tak kiepskie rezultaty jakościowe?
Innym zagrożeniem związanym z normalizacją jest utrudnienie lub nawet uniemożliwienie współpracy (kooperacji) oraz wzajemnej wymiany produktów, na skutek rozproszonego, samodzielnego i nieuzgodnionego prowadzenia przez organizacje działań normalizacyjnych. Potrzebne są więc wspólne i uzgodnione działania normalizacyjne dla zapewnienia spójności, harmonijności i jednolitości systemu normalizacji w większej skali, niż zakres działań pojedynczych
zanik merytorycznej odpowiedzialności za rzeczywistą jakość działań. Powstaje przeświadczenie, że sama normalizacja miałaby automatycznie gwarantować odpowiednią jakość, przy minimum zaangażowania, inwencji i wysiłku członków organizacji. W tej sytuacji, w pewnym momencie musi pojawić się pytanie: jeżeli mamy tak dobre normy w systemie zarządzania jakością, to dlaczego uzyskujemy tak kiepskie rezultaty jakościowe?<br> Innym zagrożeniem związanym z normalizacją jest utrudnienie lub nawet uniemożliwienie współpracy (kooperacji) oraz wzajemnej wymiany produktów, na skutek rozproszonego, samodzielnego i nieuzgodnionego prowadzenia przez organizacje działań normalizacyjnych. Potrzebne są więc wspólne i uzgodnione działania normalizacyjne dla zapewnienia spójności, harmonijności i jednolitości systemu normalizacji w większej skali, niż zakres działań pojedynczych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego