Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
Występuje przy tym brak porównania oraz wyraźnego rozróżnienia zarządzania jakością i zapewnienia jakości. W normie ISO 8402 przez zapewnienie jakości rozumie się "wszystkie planowane i systematyczne, a także, jeśli to konieczne, udowodnione działania realizowane w ramach systemu jakości, służące do wzbudzenia należytego zaufania co do tego, że obiekt spełni wymagania jakościowe". Analiza tej definicji pozwala na sformułowanie następujących wniosków:
1) Celem zapewnienia jakości jest wzbudzenie należytego zaufania do dostawcy, w związku z jego zdolnością spełniania wymagań odniesionych do obiektów. Termin "należyte zaufanie" sugeruje dominację subiektywnego przekonania, dlatego bardziej adekwatny jest termin "poziom prawdopodobieństwa" lub "poziom ryzyka". Ponadto bardziej precyzyjne jest wyrażenie
Występuje przy tym brak porównania oraz wyraźnego rozróżnienia zarządzania jakością i zapewnienia jakości. W normie ISO 8402 przez zapewnienie jakości rozumie się "wszystkie planowane i systematyczne, a także, jeśli to konieczne, udowodnione działania realizowane w ramach systemu jakości, służące do wzbudzenia należytego zaufania co do tego, że obiekt spełni wymagania jakościowe". Analiza tej definicji pozwala na sformułowanie następujących wniosków:<br>1) Celem zapewnienia jakości jest wzbudzenie należytego zaufania do dostawcy, w związku z jego zdolnością spełniania wymagań odniesionych do obiektów. Termin "należyte zaufanie" sugeruje dominację subiektywnego przekonania, dlatego bardziej adekwatny jest termin "poziom prawdopodobieństwa" lub "poziom ryzyka". Ponadto bardziej precyzyjne jest wyrażenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego