Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
i John Zorn, gwiazdorzy tegorocznego festiwalu Warsaw Summer Jazz Days, pokazują, że wszystko jest możliwe. Wszystko jest jazzem. Wszystko można zapożyczyć. Wszystko da się sprzedać.

MIROSŁAW PĘCZAK

W 1983 r. znakomity pianista Herbie Hancock wydał płytę "Future Shock", do której nagrania zaprosił basistę Billa Laswella, związanego wcześniej z awangardową sceną jazzową Detroit. Płyta została przyjęta przez krytykę z mieszanymi uczuciami. Mocny elektroniczny podkład perkusyjny tudzież zastosowanie samplingu, czyli zarejestrowanych na taśmie fragmentów muzycznych, kojarzyło się recenzentom bardziej z jakąś dziwną dyskoteką niż klubem jazzowym. Dziś takie techniki jak sampling czy looping ("zapętlanie" nagranego uprzednio motywu muzycznego, który regularnie powraca w toku
i John Zorn, gwiazdorzy tegorocznego festiwalu Warsaw Summer Jazz Days, pokazują, że wszystko jest możliwe. Wszystko jest jazzem. Wszystko można zapożyczyć. Wszystko da się sprzedać.&lt;/&gt;<br><br>&lt;au&gt;MIROSŁAW PĘCZAK&lt;/&gt;<br><br>W 1983 r. znakomity pianista Herbie Hancock wydał płytę "Future Shock", do której nagrania zaprosił basistę Billa Laswella, związanego wcześniej z awangardową sceną jazzową Detroit. Płyta została przyjęta przez krytykę z mieszanymi uczuciami. Mocny elektroniczny podkład perkusyjny tudzież zastosowanie samplingu, czyli zarejestrowanych na taśmie fragmentów muzycznych, kojarzyło się recenzentom bardziej z jakąś dziwną dyskoteką niż klubem jazzowym. Dziś takie techniki jak sampling czy &lt;foreign&gt;looping&lt;/&gt; ("zapętlanie" nagranego uprzednio motywu muzycznego, który regularnie powraca w toku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego