Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 21.11
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
improwizacje i muzyczne komentarze. Każdy z naszych koncertów jest inny pod względem budowania emocji i nastroju. Wprawdzie nasze kompozycje są utworami zamkniętymi, ale mam sporą swobodę. Oczywiście, nie ma mowy o tworzeniu wariacji na temat, lecz mogę kontrolować improwizację i budować nastrój. Te dwa światy - precyzyjnie skomponowanego utworu wokalnego i jazzowej improwizacji - których połączenie wydawało się pomysłem karkołomnym, teraz doskonale współgrają.
- Ile w "Officium" i "Mnemosyne" jest prawdziwego Garbarka, jazzmana z zespołów Keitha Jarretta, George'a Russella, Dona Cherry'ego?
- Nie jestem typowym jazzmanem, choć tak bywam oceniany. Rozumiem jazz bardzo szeroko: od muzyki improwizowanej po komentarz do utworów etnicznych czy sakralnych. W
improwizacje i muzyczne komentarze. Każdy z naszych koncertów jest inny pod względem budowania emocji i nastroju. Wprawdzie nasze kompozycje są utworami zamkniętymi, ale mam sporą swobodę. Oczywiście, nie ma mowy o tworzeniu wariacji na temat, lecz mogę kontrolować improwizację i budować nastrój. Te dwa światy - precyzyjnie skomponowanego utworu wokalnego i jazzowej improwizacji - których połączenie wydawało się pomysłem karkołomnym, teraz doskonale współgrają.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;- Ile w "Officium" i "Mnemosyne" jest prawdziwego Garbarka, jazzmana z zespołów Keitha Jarretta, George'a Russella, Dona Cherry'ego?&lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;- Nie jestem typowym jazzmanem, choć tak bywam oceniany. Rozumiem jazz bardzo szeroko: od muzyki improwizowanej po komentarz do utworów etnicznych czy sakralnych. W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego