Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
do 40 krajów europejskich. Oddolna inicjatywa przekształciła się w atrakcyjny eksportowy towar, w dodatku chwy- tliwy komercyjnie.
Na to ostatnie składa się nie tylko flirtująca z kulturą masową nazwa, lecz także wyraźne nawiązania do dobrze rozpoznawalnych formuł stylistycznych. Przystępne melodie wczesnych, folklorystycznych dzieł Lutosławskiego potraktowane zostały jako tematy do eleganckich jazzowych improwizacji. Nie zabrakło efektownych, choć bardzo nieraz zawiłych bitów perkusyjnych oraz brzmieniowych sztuczek autorstwa Bunia. W jednym z utworów pojawia się nawet rapowa melorecytacja oparta na próbkach głosu samego Lutosławskiego.

- Do pewnego stopnia "pozwoliliśmy sobie" potraktować dorobek Lutosławskiego z dystansem. Ale ponieważ jego wielkość jest niekwestionowana, absolutnie nie mogliśmy mu
do 40 krajów europejskich. Oddolna inicjatywa przekształciła się w atrakcyjny eksportowy towar, w dodatku chwy- tliwy komercyjnie. <br>Na to ostatnie składa się nie tylko flirtująca z kulturą masową nazwa, lecz także wyraźne nawiązania do dobrze rozpoznawalnych formuł stylistycznych. Przystępne melodie wczesnych, folklorystycznych dzieł Lutosławskiego potraktowane zostały jako tematy do eleganckich jazzowych improwizacji. Nie zabrakło efektownych, choć bardzo nieraz zawiłych bitów perkusyjnych oraz brzmieniowych sztuczek autorstwa Bunia. W jednym z utworów pojawia się nawet rapowa melorecytacja oparta na próbkach głosu samego Lutosławskiego. <br><br>- Do pewnego stopnia "pozwoliliśmy sobie" potraktować dorobek Lutosławskiego z dystansem. Ale ponieważ jego wielkość jest niekwestionowana, absolutnie nie mogliśmy mu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego