Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
hipnotyczna, ostra, choć nie pozbawiona liryki muzyka zespołu wyraźnie kontrastowały z brzmieniem, jakie zdominowało ówczesną południową Kalifornię. O brzmieniu tym decydowały bogate harmonie wokalne proponowane przez The Byrds, The Beach Boy s i The Mamas & The Papas oraz nieco brzęczące gitary o folkowej proweniencji. Tymczasem Manzarka, Morrisona oraz perkusistę o jazzowych inklinacjach Johna Densmore'a i kochającego flamenco gitarzystę Robbiego Kriegera fascynował brytyjski rhythm and blues (rhem, The Animals ) i wizjonerstwo Boba Dylana. Żeby jednak uniknąć zbytniego podobieństwa, panowie musieli zrezygnować z gitarzysty basowego - próby z różnymi basistami czyniły z The Doors niemal klon The Animals. Brak basisty - rzecz właściwie niespotykana w
hipnotyczna, ostra, choć nie pozbawiona liryki muzyka zespołu wyraźnie kontrastowały z brzmieniem, jakie zdominowało ówczesną południową Kalifornię. O brzmieniu tym decydowały bogate harmonie wokalne proponowane przez The Byrds, The Beach Boy s i The Mamas & The Papas oraz nieco brzęczące gitary o folkowej proweniencji. Tymczasem Manzarka, Morrisona oraz perkusistę o jazzowych inklinacjach Johna Densmore'a i kochającego flamenco gitarzystę Robbiego Kriegera fascynował brytyjski rhythm and blues (rhem, The Animals ) i wizjonerstwo Boba Dylana. Żeby jednak uniknąć zbytniego podobieństwa, panowie musieli zrezygnować z gitarzysty basowego - próby z różnymi basistami czyniły z The Doors niemal klon The Animals. Brak basisty - rzecz właściwie niespotykana w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego