Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
teatr, chociaż niewątpliwie Olivier zaczynał od restytucji sceny elżbietańskiej. Henryk IV to był film o przedstawieniu shakespeare'owskim w teatrze Globe. Hamlet jest już robiony częściowo na innej zasadzie. A Ryszard III...
DYGAT: Znam tylko Ryszarda III, nie widziałem tamtych filmów, więc trudno mi o tym mówić. A w końcu wszystko jedno -film czy nie film. Tradycyjne pojęcie "filmowości", którym ty operujesz, przestało powszechnie obowiązywać. Dziś najmodniejszy zaczyna być prosty nieskomplikowany film kameralny - jak Marty, Kapelusz pełen deszczu, Dwunastu gniewnych ludzi.
KOTT: Nie mieszajmy różnych rzeczy. Współczesny film jest wielokierunkowy i próbuje również odnowić coś w rodzaju psychologicznego teatru i zamknąć akcję
teatr, chociaż niewątpliwie Olivier zaczynał od restytucji sceny elżbietańskiej. &lt;name type="tit"&gt;Henryk IV&lt;/&gt; to był film o przedstawieniu shakespeare'owskim w teatrze Globe. &lt;name type="tit"&gt;Hamlet&lt;/&gt; jest już robiony częściowo na innej zasadzie. A &lt;name type="tit"&gt;Ryszard III&lt;/&gt;...&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Znam tylko &lt;name type="tit"&gt;Ryszarda III&lt;/&gt;, nie widziałem tamtych filmów, więc trudno mi o tym mówić. A w końcu wszystko jedno -film czy nie film. Tradycyjne pojęcie "filmowości", którym ty operujesz, przestało powszechnie obowiązywać. Dziś najmodniejszy zaczyna być prosty nieskomplikowany film kameralny - jak &lt;name type="tit"&gt;Marty&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;Kapelusz pełen deszczu&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;Dwunastu gniewnych ludzi&lt;/&gt;.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Nie mieszajmy różnych rzeczy. Współczesny film jest wielokierunkowy i próbuje również odnowić coś w rodzaju psychologicznego teatru i zamknąć akcję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego