Typ tekstu: Książka
Autor: Gołaszewska Maria
Tytuł: Estetyka pięciu zmysłów
Rok wydania: 1997
Rok powstania: 1996
widowiskiem parabaletowym. Widowisko cyrkowe jako całość
można ustrukturować w kategoriach baletu - jest to bowiem zawsze
"opowieść o cyrku" czy też życiu cyrkowców; nadto wiele numerów
cyrkowych opowiada za pomocą tańca określone zdarzenia - tutaj
specyfiką jest np. tresura zwierząt z tańcem koni, przy czym "węzłem
dramatycznym" jest przeciwstawienie woli trenera niezbyt jednoznacznemu
i nie całkiem pewnemu posłuszeństwu zwierząt. Wysoce baletowy charakter
ma swoista muzyka, czy też "muzyczka", cyrkowa, wspaniałość kostiumów i
pełen ekspresji namiot cyrkowy jako dekoracja widowiska.

Wymieńmy podstawowe składniki strukturalne baletu:
- wysoki stopień skomplikowania, ponieważ współdziała tu w sposób
"organiczny", konieczny wiele czynników, a każdy z nich jest również
skomplikowany
widowiskiem parabaletowym. Widowisko cyrkowe jako całość<br>można ustrukturować w kategoriach baletu - jest to bowiem zawsze<br>"opowieść o cyrku" czy też życiu cyrkowców; nadto wiele numerów<br>cyrkowych opowiada za pomocą tańca określone zdarzenia - tutaj<br>specyfiką jest np. tresura zwierząt z tańcem koni, przy czym "węzłem<br>dramatycznym" jest przeciwstawienie woli trenera niezbyt jednoznacznemu<br>i nie całkiem pewnemu posłuszeństwu zwierząt. Wysoce baletowy charakter<br>ma swoista muzyka, czy też "muzyczka", cyrkowa, wspaniałość kostiumów i<br>pełen ekspresji namiot cyrkowy jako dekoracja widowiska.<br><br> Wymieńmy podstawowe składniki strukturalne baletu:<br> - wysoki stopień skomplikowania, ponieważ współdziała tu w sposób<br>"organiczny", konieczny wiele czynników, a każdy z nich jest również<br>skomplikowany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego