Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
co świadczy o tym, że luka, jaką wypełnił swoją ekstrawagancką twórczością, naprawdę doskwierała światu. Nieczęsto zdarza się, by dzieło oddziaływało tak doskonale wszystkimi swoimi składowymi. Tu mamy do czynienia właśnie z takim przypadkiem. Nowoczesna technika nagraniowa pozwoliła czytelnie zaistnieć dźwiękowemu chaosowi, który zilustrował frustracje bohatera lirycznego, te zaś stały się kanwą całej dramaturgii, która z kolei wyniosła na piedestał jej twórcę i wykonawcę. Inaczej niż Frank Zappa, który uprawiał wszystkie dźwięki i wszystkie harmonie w stylu wielkich kompozytorów współczesnych, Tom Waits przyrządza z dźwięków podejrzaną miksturę mogącą się kojarzyć raczej z mrocznym warsztatem alchemika i znachora. Już od dawna nie komponuje
co świadczy o tym, że luka, jaką wypełnił swoją ekstrawagancką twórczością, naprawdę doskwierała światu. Nieczęsto zdarza się, by dzieło oddziaływało tak doskonale wszystkimi swoimi składowymi. Tu mamy do czynienia właśnie z takim przypadkiem. Nowoczesna technika nagraniowa pozwoliła czytelnie zaistnieć dźwiękowemu chaosowi, który zilustrował frustracje bohatera lirycznego, te zaś stały się kanwą całej dramaturgii, która z kolei wyniosła na piedestał jej twórcę i wykonawcę. Inaczej niż Frank Zappa, który uprawiał wszystkie dźwięki i wszystkie harmonie w stylu wielkich kompozytorów współczesnych, Tom Waits przyrządza z dźwięków podejrzaną miksturę mogącą się kojarzyć raczej z mrocznym warsztatem alchemika i znachora. Już od dawna nie komponuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego