Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.05 (5)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
w miarę upływu lat są coraz mocniej skoncentrowane na nim samym. W "Studium o Hamlecie" przez scenę przemawiał niezrozumiany, odrzucony twórca; w najnowszym spektaklu "On. Drugi powrót Odysa" szczerość posuwa się dalej. To strumień świadomości artysty-alkoholika, zapis stadiów zacierania się rzeczywistości, obsesji, rozczarowań. Wielki monolog autorstwa córki inscenizatora Antoniny, kapitalnie wykonany przez Jerzego Radziwiłowicza w malarskiej scenerii typowej dla Grzegorzewskiego, bardzo wyraźnie tym razem dotkniętej destrukcją (fotele pierwszych rzędów wyglądają jak po przejściu tajfunu). Drugą część przedstawienia stanowi parafraza III aktu "Powrotu Odysa" Wyspiańskiego, równie rozpaczliwa w wymowie: Itaką, do której nie warto było przez tyle lat dążyć, okazuje się
w miarę upływu lat są coraz mocniej skoncentrowane na nim samym. W "Studium o Hamlecie" przez scenę przemawiał niezrozumiany, odrzucony twórca; w najnowszym spektaklu "On. Drugi powrót Odysa" szczerość posuwa się dalej. To strumień świadomości artysty-alkoholika, zapis stadiów zacierania się rzeczywistości, obsesji, rozczarowań. Wielki monolog autorstwa córki inscenizatora Antoniny, kapitalnie wykonany przez Jerzego Radziwiłowicza w malarskiej scenerii typowej dla Grzegorzewskiego, bardzo wyraźnie tym razem dotkniętej destrukcją (fotele pierwszych rzędów wyglądają jak po przejściu tajfunu). Drugą część przedstawienia stanowi parafraza III aktu "Powrotu Odysa" Wyspiańskiego, równie rozpaczliwa w wymowie: Itaką, do której nie warto było przez tyle lat dążyć, okazuje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego