Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
dla niego uwolnienie także od zapisanych przed ponad trzydziestu laty buntowniczych postulatów młodego francuskiego romantyzmu.

Rozdział 5 OSZAŁAMIAJĄCY SUKCES - TEATR ALEKSANDRA DUMAS

Aleksander Dumas był autorem kilkudziesięciu sztuk, granych w paryskich teatrach i wznawianych przez dziesiątki lat. Był jedynym romantykiem (jeśli nim był?), którego niemal wszystkie dramaty odnosiły oszałamiające sukcesy kasowe, wzbudzały entuzjazm widzów, a od krytyków zbierały oceny od najbardziej zjadliwych po pełne podziwu. Ówczesny krytyk L. Romand twierdził, że Henryk III i jego dwór otworzył epokę nowego dramatu, kreacje bohaterów Dumasa przyrównywał do postaci tworzonych przez Szekspira i Schillera (!), podkreślał szokującą recenzentów zmianę języka, dzięki której sztuczną egzaltację zastąpiła
dla niego uwolnienie także od zapisanych przed ponad trzydziestu laty buntowniczych postulatów młodego francuskiego romantyzmu.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 5 OSZAŁAMIAJĄCY SUKCES - TEATR ALEKSANDRA DUMAS&lt;/&gt;<br><br>Aleksander Dumas był autorem kilkudziesięciu sztuk, granych w paryskich teatrach i wznawianych przez dziesiątki lat. Był jedynym romantykiem (jeśli nim był?), którego niemal wszystkie dramaty odnosiły oszałamiające sukcesy kasowe, wzbudzały entuzjazm widzów, a od krytyków zbierały oceny od najbardziej zjadliwych po pełne podziwu. Ówczesny krytyk L. Romand twierdził, że Henryk III i jego dwór otworzył epokę nowego dramatu, kreacje bohaterów Dumasa przyrównywał do postaci tworzonych przez Szekspira i Schillera (!), podkreślał szokującą recenzentów zmianę języka, dzięki której sztuczną egzaltację zastąpiła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego