Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
do drugiego z nich (pożar domu). Tym silniejszy jest potem efekt kontrapunktyczny. Mocno wybrzmiewa w tych momentach kontrast horyzontalnego charakteru całego filmu z krótkim, gwałtownym upadkiem (z góry na dół) słoja z mlekiem i wybuchem (z dołu do góry i na dół) płonącego domu. Toteż następna scena przynosi ulgę i katartyczny wręcz spokój.
Efekt ten jest silnie odczuwany w odbiorze dzieła Tarkowskiego. Bardzo trafnie ujął to Tadeusz Sobolewski w artykule Film jako modlitwa:
Film, choć przykuwający, wymaga od widza pokonania wielu progów, przełamania irytacji, nawet nudy, minut pustych, trudnych do przebrnięcia, a przecież naładowanych jakimś napięciem. Na koniec zostajemy nagrodzeni kilkoma
do drugiego z nich (pożar domu). Tym silniejszy jest potem efekt kontrapunktyczny. Mocno wybrzmiewa w tych momentach kontrast horyzontalnego charakteru całego filmu z krótkim, gwałtownym upadkiem (z góry na dół) słoja z mlekiem i wybuchem (z dołu do góry i na dół) płonącego domu. Toteż następna scena przynosi ulgę i katartyczny wręcz spokój.<br>Efekt ten jest silnie odczuwany w odbiorze dzieła Tarkowskiego. Bardzo trafnie ujął to Tadeusz Sobolewski w artykule Film jako modlitwa:<br>Film, choć przykuwający, wymaga od widza pokonania wielu progów, przełamania irytacji, nawet nudy, minut pustych, trudnych do przebrnięcia, a przecież naładowanych jakimś napięciem. Na koniec zostajemy nagrodzeni kilkoma
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego