Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
zastosowana w niej technika kolażu. Takie niespodzianki sprawiał słuchaczom Arvo Pärt na początku swojej twórczości. Obszerne cytaty z Bacha i Czajkowskiego zagościły w jego kompozycjach. W "Collage über Bach" przywołaną Sarabandę z "Suity angielskiej nr 6 d-moll" Bacha przerywa gwałtownie fortepian, strasząc dźwiękiem zrzucanej bomby.
W latach 70. porzucił kolaż, by odkryć styl nazwany przez siebie dzwoneczkowym (nuty triady stosowane w różnych inwersjach skojarzył z brzmieniem dzwonka). Jednym z pierwszych takich utworów jest "Tabula rasa". To zabawa z ciszą prowadzona w zmiennym rytmie, w której uczestniczy dwoje skrzypiec, orkiestra smyczkowa i fortepian preparowany. Pärt pozostał wierny owej technice, przy czym
zastosowana w niej technika kolażu. Takie niespodzianki sprawiał słuchaczom &lt;name type="person"&gt;Arvo Pärt&lt;/&gt; na początku swojej twórczości. Obszerne cytaty z Bacha i Czajkowskiego zagościły w jego kompozycjach. W &lt;name type="tit"&gt;"Collage über Bach"&lt;/&gt; przywołaną Sarabandę z &lt;name type="tit"&gt;"Suity angielskiej nr 6 d-moll"&lt;/&gt; Bacha przerywa gwałtownie fortepian, strasząc dźwiękiem zrzucanej bomby.&lt;/&gt;<br>W latach 70. porzucił kolaż, by odkryć styl nazwany przez siebie dzwoneczkowym (nuty triady stosowane w różnych inwersjach skojarzył z brzmieniem dzwonka). Jednym z pierwszych takich utworów jest &lt;name type="tit"&gt;"Tabula rasa"&lt;/&gt;. To zabawa z ciszą prowadzona w zmiennym rytmie, w której uczestniczy dwoje skrzypiec, orkiestra smyczkowa i fortepian preparowany. Pärt pozostał wierny owej technice, przy czym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego