Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 06/04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
niedokończone, które skompletować musi twórczy umysł odbiorcy - deklarował Abbas Kiarostami 6 lat temu podsumowując stulecie kina. Dziś mamy możliwość porównania dzieła najsłynniejszego irańskiego reżysera z jego "Manifestem kina niedokończonego", czyli współtworzyć film "Uniesie nas wiatr" - o ile nie będziemy uparcie czekać na błyskawiczny rozwój akcji i zapomnimy o przyzwyczajeniach kina komercyjnego.
A wtedy? Otworzy się przed nami przestrzeń irańskiego Kurdystanu; zafalują zboża, zapachnie domowy chleb i... zabeczą kozy. Główny bohater to mężczyzna w dżinsach, nazywany przez mieszkańców wioski Inżynierem. Przyjechał z Teheranu, z kolegami i sprzętem, aby zrobić reportaż o kurdyjskiej ceremonii pogrzebowej. A dla nas wszystkich, którzy przed seansem z
niedokończone, które skompletować musi twórczy umysł odbiorcy&lt;/&gt;&lt;/&gt; - deklarował Abbas Kiarostami 6 lat temu podsumowując stulecie kina. Dziś mamy możliwość porównania dzieła najsłynniejszego irańskiego reżysera z jego "Manifestem kina niedokończonego", czyli współtworzyć film "Uniesie nas wiatr" - o ile nie będziemy uparcie czekać na błyskawiczny rozwój akcji i zapomnimy o przyzwyczajeniach kina komercyjnego.&lt;/&gt;<br>A wtedy? Otworzy się przed nami przestrzeń irańskiego Kurdystanu; zafalują zboża, zapachnie domowy chleb i... zabeczą kozy. Główny bohater to mężczyzna w dżinsach, nazywany przez mieszkańców wioski Inżynierem. Przyjechał z Teheranu, z kolegami i sprzętem, aby zrobić reportaż o kurdyjskiej ceremonii pogrzebowej. A dla nas wszystkich, którzy przed seansem z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego