nierobienie <br>niczego specjalnego') odnosi się do pierwszej części tego wersu, w której jest <br>mowa o tym, że ten, kto dostąpił 'oświecenia', śpi, kiedy jest zmęczony, i je, <br>kiedy jest głodny. <br>Powyższe rozważania są ważne, ponieważ są dowodem na to, że termin <br>wushi, oznaczający 'nieistnienie rzeczy', czyli 'pustkę', ma wyraźnie buddyjskie <br>konotacje. Według mnie termin wushiren (jap. buji no hito) należałoby <br>przetłumaczyć jako 'człowiek pustki'. Pojęcie 'człowieka pustki' jest bezpośrednim znakiem paradoksowym, gdyż kryje w sobie paradoks - człowiek <br>należący do świata formy jest tożsamy z 'pustką'. Pojęcie 'człowieka pustki' <br>w naukach Linji jest więc wyrazem 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' <br>formy i 'pustki'. 'Człowiek