Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
Gorkim", na co skarżył się pewien krytyk krakowski u początku stulecia. Nie straszyło eksperymentatorstwem, od którego Fredro niemało cierpiał bliżej naszych czasów. Łatkę grał fenomenalny, na wskroś nowoczesny, młody aktor Łomnicki. Jego bogactwo środków nasuwało porównanie z

Robertem Hirschem. Tylko że Łomnicki nie tłumił innych swoją wirtuozerią. Obok niego błysnęli: kontrastową ekonomią wyrazu i skupieniem charakterystyki Tadeusz Fijewski jako Twardosz, barwnie kontuszowy Orgon (Tadeusz Surowa) i świetny Filip (Mieczysław Czechowicz).
Wykonanie aktorskie sztuk Mrożka zwłaszcza "Zabawy" (Czechowicz, Michnikowski; Surowa), prowadzone przez inteligentnego reżysera Konrada Świnarskiego, stało jeszcze wyżej przez jednolitość stylu, koncentrację nastroju, ostrość konturu obrysowującego każdą postać.
Oba przedstawienia polskie
Gorkim", na co skarżył się pewien krytyk krakowski u początku stulecia. Nie straszyło eksperymentatorstwem, od którego Fredro niemało cierpiał bliżej naszych czasów. Łatkę grał fenomenalny, na wskroś nowoczesny, młody aktor Łomnicki. Jego bogactwo środków nasuwało porównanie z<br><br>&lt;page nr=66&gt; Robertem Hirschem. Tylko że Łomnicki nie tłumił innych swoją wirtuozerią. Obok niego błysnęli: kontrastową ekonomią wyrazu i skupieniem charakterystyki Tadeusz Fijewski jako Twardosz, barwnie kontuszowy Orgon (Tadeusz Surowa) i świetny Filip (Mieczysław Czechowicz).<br>Wykonanie aktorskie sztuk Mrożka zwłaszcza "Zabawy" (Czechowicz, Michnikowski; Surowa), prowadzone przez inteligentnego reżysera Konrada Świnarskiego, stało jeszcze wyżej przez jednolitość stylu, koncentrację nastroju, ostrość konturu obrysowującego każdą postać.<br>Oba przedstawienia polskie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego