Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
wobec kapistowskiej tradycji. Zrozumiałym to czyni wiele cech jego malarstwa, m. in. wspomnianą na wstępie oszczędność używanej skali barwnej. Bardzo rzadko decyduje się Fałat na przełamywanie monochromatyczności swoich prac, przez użycie barw czystych, ostrych i jaskrawych; jeśli zaś używa ich to bardzo oszczędnie i po to aby stworzyć mocne akcenty kontrastowe, które mają podkreślić ważność pewnych wyodrębnionych elementów obrazu. Taką funkcję spełnia np. czerwień piramidy w obrazie Sulkowski. Ta świadoma rezygnacja z subtelności rozwiązań barwnych i preferencja dla surowej i oszczędnej gamy opartej o czerń i biel jako kolory podstawowe jest wyraźnym świadectwem przeciwstawiania się kolorystycznej tradycji. Ortodoksyjny kapista z pewnością
wobec kapistowskiej tradycji. Zrozumiałym to czyni wiele cech jego malarstwa, m. in. wspomnianą na wstępie oszczędność używanej skali barwnej. Bardzo rzadko decyduje się Fałat na przełamywanie monochromatyczności swoich prac, przez użycie barw czystych, ostrych i jaskrawych; jeśli zaś używa ich to bardzo oszczędnie i po to aby stworzyć mocne akcenty kontrastowe, które mają podkreślić ważność pewnych wyodrębnionych elementów obrazu. Taką funkcję spełnia np. czerwień piramidy w obrazie <hi rend="italic">Sulkowski</>. Ta świadoma rezygnacja z subtelności rozwiązań barwnych i preferencja dla surowej i oszczędnej gamy opartej o czerń i biel jako kolory podstawowe jest wyraźnym świadectwem przeciwstawiania się kolorystycznej tradycji. Ortodoksyjny kapista z pewnością
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego