Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
rezerwując je jako środki wyrazowe rysunku i grafiki. Natomiast Fałat powierzył bieli i czerni wiodącą rolę przy ustalaniu zasadniczych kształtów pojawiających się w jego obrazach. Szerokie, wyraźne, ostro zarysowane plamy czerni konstytuują zarysy figur wzbogacanych dodatkowo o światłocieniowy modelunek. Najczęściej jednak obrazy te są układem płaskich plam i linii przypominających kontrastowe fotografie, w których cienie są czerniami, a miejsca oświetlone jaśnieją bielą.
Fotograficzność tych obrazów nie ogranicza się zresztą wyłącznie do występowania w nich efektów przypominających przekontrastowane zdjęcie. Związana jest także bowiem z tym, co obrazy te przedstawiają; ściślej zaś - wpływa na sposób pokazywania przedstawionych postaci. Prace Fałata są bowiem portretami
rezerwując je jako środki wyrazowe rysunku i grafiki. Natomiast Fałat powierzył bieli i czerni wiodącą rolę przy ustalaniu zasadniczych kształtów pojawiających się w jego obrazach. Szerokie, wyraźne, ostro zarysowane plamy czerni konstytuują zarysy figur wzbogacanych dodatkowo o światłocieniowy modelunek. Najczęściej jednak obrazy te są układem płaskich plam i linii przypominających kontrastowe fotografie, w których cienie są czerniami, a miejsca oświetlone jaśnieją bielą.<br> Fotograficzność tych obrazów nie ogranicza się zresztą wyłącznie do występowania w nich efektów przypominających przekontrastowane zdjęcie. Związana jest także bowiem z tym, co obrazy te przedstawiają; ściślej zaś - wpływa na sposób pokazywania przedstawionych postaci. Prace Fałata są bowiem portretami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego