Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 1214
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1968
nasz żongler na rowerze Bruski próbuje założyć na kierownicę tak zwany persz, czyli wysoką metalową żerdź, po której piąć się będzie na wierzchołek jego partnerka. Warunek: zabezpieczenie akrobatki. Amerykanie: veto...
NIE OZNACZA to aby ryzyko z cyrku w ogóle wyparowało, a popisy np. siłowych akrobatów przypominały zabawy w kręgle. Są kontuzje, są urazy, ale jest też czujność, szeroka, jasna przytomność umysłu. Aleksander Zelwerowicz stawiał kiedyś za przykład cyrkowców aktorom teatralnym mówiąc mniej więcej tak: na arenie nie ma udawania albo się coś dobrze, solidnie umie, albo leci się w dół i łamie kości...
Słynny przed wojną żongler-ekwilibrysta Włoch Enrico Rastelli
nasz żongler na rowerze Bruski próbuje założyć na kierownicę tak zwany &lt;orig&gt;persz&lt;/orig&gt;, czyli wysoką metalową żerdź, po której piąć się będzie na wierzchołek jego partnerka. Warunek: zabezpieczenie akrobatki. Amerykanie: veto... <br>&lt;tit1&gt;NIE OZNACZA&lt;/tit1&gt; to aby ryzyko z cyrku w ogóle wyparowało, a popisy np. siłowych akrobatów przypominały zabawy w kręgle. Są kontuzje, są urazy, ale jest też czujność, szeroka, jasna przytomność umysłu. Aleksander Zelwerowicz stawiał kiedyś za przykład cyrkowców aktorom teatralnym mówiąc mniej więcej tak: na arenie nie ma udawania albo się coś dobrze, solidnie umie, albo leci się w dół i łamie kości... <br>Słynny przed wojną żongler-ekwilibrysta Włoch Enrico Rastelli
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego