Typ tekstu: Książka
Autor: Rożek Michał
Tytuł: Symbolika i magia Krakowa
Rok: 2000
Maciejowski, który po widzeniu sennym przekazał go dominikanom. Gdy w roku 1600 objął rządy w diecezji krakowskiej, przywiózł ze sobą ten obraz. Miastu zagroziła zaraza. To wówczas Maciejowski ofiarował go dominikanom.
Palladium Krakowa nie tylko kojarzono z walkami tureckimi, lecz także z zarazami. Gdy w 1831 r. cholera grasowała, dziesiątkując krakowian, raz jeszcze procesjonalnie obnoszono obraz po Rynku, zresztą nie bez skutku, bowiem zaraza ustąpiła.
Jeszcze w okresie międzywojennym, w pierwszą niedzielę października ten łaskami słynący wizerunek - jak notował współczesny - . Tyle relacja ks. Sadoka Barącza z roku 1891.
W 1921 roku biskup krakowski Adam Stefan Sapieha nałożył na Palladium Krakowa korony
Maciejowski, który po widzeniu sennym przekazał go dominikanom. Gdy w roku 1600 objął rządy w diecezji krakowskiej, przywiózł ze sobą ten obraz. Miastu zagroziła zaraza. To wówczas Maciejowski ofiarował go dominikanom. <br>Palladium Krakowa nie tylko kojarzono z walkami tureckimi, lecz także z zarazami. Gdy w 1831 r. cholera grasowała, dziesiątkując krakowian, raz jeszcze procesjonalnie obnoszono obraz po Rynku, zresztą nie bez skutku, bowiem zaraza ustąpiła. <br>Jeszcze w okresie międzywojennym, w pierwszą niedzielę października ten łaskami słynący wizerunek - jak notował współczesny - &lt;gap&gt;. Tyle relacja ks. Sadoka Barącza z roku 1891.<br>W 1921 roku biskup krakowski Adam Stefan Sapieha nałożył na Palladium Krakowa korony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego