Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
przeciwnie - ekskluzywnych i sportowych. Na początek powstał niezbyt udany model 356, zbudowany z wykorzystaniem części garbusa. Pod koniec lat 50. rozpoczęły się prace nad stworzeniem oryginalnego samochodu, który jak się okazało, miał legendą dorównać garbusowi.

Tak narodził się Porsche 911, samochód od ponad 40 lat nieprzerwanie produkowany w niemal niezmienionym kształcie. Ten kształt nadał mu - któż by inny - Erwin Komenda.

Wystarczy porównać sylwetki obu aut, garbusa i 911, by dostrzec podobieństwo.

Niektórzy twierdzą, że 911 to po prostu spłaszczony i rozciągnięty garbus.

Porsche 911 od lat cieszy się opinią jednego z najnowocześniejszych sportowych aut. Choć jego kształt zewnętrzny nie ulega zmianie
przeciwnie - ekskluzywnych i sportowych. Na początek powstał niezbyt udany model 356, zbudowany z wykorzystaniem części garbusa. Pod koniec lat 50. rozpoczęły się prace nad stworzeniem oryginalnego samochodu, który jak się okazało, miał legendą dorównać garbusowi.<br><br>Tak narodził się Porsche 911, samochód od ponad 40 lat nieprzerwanie produkowany w niemal niezmienionym kształcie. Ten kształt nadał mu - któż by inny - Erwin Komenda.<br><br>Wystarczy porównać sylwetki obu aut, garbusa i 911, by dostrzec podobieństwo.<br><br>Niektórzy twierdzą, że 911 to po prostu spłaszczony i rozciągnięty garbus.<br><br>Porsche 911 od lat cieszy się opinią jednego z najnowocześniejszych sportowych aut. Choć jego kształt zewnętrzny nie ulega zmianie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego