Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
twórczości Juana de Herrery, nadwornego architekta Filipa II. Który ukończył budowę Escurialu. Z tego samego kręgu tematycznego wywodzi się cykl pełen wspaniałych pomysłów i niesłychanej wyobraźni rodem z Hieronima Boscha na temat kuszenia św. Antoniego. Oprócz opisanych wyżej obrazów na wystawie znajduje się także dużo śmiesznych, krzykliwych przedmiotów: kanapa w kształcie ust. Mae West, komódki o torsie Wenus z Milo z wysuwającymi się z różnych części ciała szufladkami, pudła pełne kart do gry, dziwaczne zbiory mebli. Wystawa przekonuje, że mimo pozorów drwiny i błazeństwa malarstwo to jest wielką sztuką opartą na perfekcji warsztatowej, doskonałej technice rysunku i ogromnej wrażliwości na barwę
twórczości Juana de Herrery, nadwornego architekta Filipa II. Który ukończył budowę Escurialu. Z tego samego kręgu tematycznego wywodzi się cykl pełen wspaniałych pomysłów i niesłychanej wyobraźni rodem z Hieronima Boscha na temat kuszenia św. Antoniego. Oprócz opisanych wyżej obrazów na wystawie znajduje się także dużo śmiesznych, krzykliwych przedmiotów: kanapa w kształcie ust. Mae West, komódki o torsie Wenus z Milo z wysuwającymi się z różnych części ciała szufladkami, pudła pełne kart do gry, dziwaczne zbiory mebli. Wystawa przekonuje, że mimo pozorów drwiny i błazeństwa malarstwo to jest wielką sztuką opartą na perfekcji warsztatowej, doskonałej technice rysunku i ogromnej wrażliwości na barwę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego