Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
umożliwiających lot po zaplanowanej trasie. Powłoki sterowców napełniane są gazem lżejszym od powietrza. Dawniej stosowano niebezpieczny wodór, obecnie niepalny hel lub ogrzane powietrze. Ze względu na sposób usztywnienia powłoki sterowce dzielą się na szkieletowe (powłoka rozpostarta na sztywnej konstrukcji), półszkieletowe (kratownica tylko wzdłuż dolnej części powłoki) oraz ciśnieniowe (bez szkieletu, kształt powłoki gwarantuje ciśnienie gazu nośnego). Startujące w Schielleiten sterowce należą do tego ostatniego rodzaju.
Napęd poziomy zapewniają sterowcom jeden lub kilka silników. Poruszanie w pionie następuje dzięki podgrzaniu lub ostudzeniu gazu nośnego, ewentualnie pozbyciu się balastu. Sterowce helowe przechowywane są - gdy nie latają - w hangarze (w Polsce takie poniemieckie hangary
umożliwiających lot po zaplanowanej trasie. Powłoki sterowców napełniane są gazem lżejszym od powietrza. Dawniej stosowano niebezpieczny wodór, obecnie niepalny hel lub ogrzane powietrze. Ze względu na sposób usztywnienia powłoki sterowce dzielą się na szkieletowe (powłoka rozpostarta na sztywnej konstrukcji), półszkieletowe (kratownica tylko wzdłuż dolnej części powłoki) oraz ciśnieniowe (bez szkieletu, kształt powłoki gwarantuje ciśnienie gazu nośnego). Startujące w Schielleiten sterowce należą do tego ostatniego rodzaju.<br>Napęd poziomy zapewniają sterowcom jeden lub kilka silników. Poruszanie w pionie następuje dzięki podgrzaniu lub ostudzeniu gazu nośnego, ewentualnie pozbyciu się balastu. Sterowce helowe przechowywane są - gdy nie latają - w hangarze (w Polsce takie poniemieckie hangary
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego