Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Borysa Wasiljewa, inscenizację "Dobrego człowieka z Seczuanu" Bertolta Brechta oraz spektakl, który podniecił zarówno wszystkich teatromanów, jak i koneserów rosyjskich ballad i pieśni "Hamleta" Williama Szekspira ze słynnym Włodzimierzem Wysockim w roli tytułowej.
"Dobry człowiek z Seczuanu" to spektakl dziś już legendarny. Powstał siedemnaście lat temu, kiedy Teatr na Tangance kształtował swój profil artystyczny i jako patronów przyjął Stanisławskiego, Meyerholda, Wachtangowa i Brechta. Czerpiąc od każdego to, co w każdym z nich dzisiaj jest szczególnie żywe i teatralne. Od Stanisławskiego przejęto aktorstwo podbudowane psychologią i życiowym prawdopodobieństwem, które pozwala ukazywać na scenie ludzi pełnych człowieczeństwa i ujmującego ciepła. Z Meyerholda wzięto
Borysa Wasiljewa, inscenizację "Dobrego człowieka z Seczuanu" Bertolta Brechta oraz spektakl, który podniecił zarówno wszystkich teatromanów, jak i koneserów rosyjskich ballad i pieśni "Hamleta" Williama Szekspira ze słynnym Włodzimierzem Wysockim w roli tytułowej.<br>"Dobry człowiek z Seczuanu" to spektakl dziś już legendarny. Powstał siedemnaście lat temu, kiedy Teatr na Tangance kształtował swój profil artystyczny i jako patronów przyjął Stanisławskiego, Meyerholda, Wachtangowa i Brechta. Czerpiąc od każdego to, co w każdym z nich dzisiaj jest szczególnie żywe i teatralne. Od Stanisławskiego przejęto aktorstwo podbudowane psychologią i życiowym prawdopodobieństwem, które pozwala ukazywać na scenie ludzi pełnych człowieczeństwa i ujmującego ciepła. Z Meyerholda wzięto
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego