Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 28.01
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2002
Często malec ułatwia sobie zadanie i zastępuje głoski trudniejsze łatwiejszymi, np. ć - t, lub ć - ti. W trzecim roku dziecko powinno zacząć wymawiać głoski s, z, c, dz, a w czwartym sz, ż, cz i dż. - W tym czasie dziecko może zastępować niektóre głoski innymi, łatwiejszymi, np. zamiast rak mówi lak, albo zamiast sanki szanki. To jest przejściowe. Jeśli jednak dziecko w zerówce mówi tak nadal, należy interweniować - twierdzi logopeda Agata Zakrocka. Wielu pediatrów i logopedów przestrzega rodziców przed podawaniem maluchowi smoczka, bo jego ssanie może być przyczyną wady wymowy. Podczas ssania smoczka język układa się inaczej niż przy ssaniu piersi
Często malec ułatwia sobie zadanie i zastępuje głoski trudniejsze łatwiejszymi, np. ć - t, lub ć - ti. W trzecim roku dziecko powinno zacząć wymawiać głoski s, z, c, dz, a w czwartym sz, ż, cz i dż. - W tym czasie dziecko może zastępować niektóre głoski innymi, łatwiejszymi, np. zamiast rak mówi lak, albo zamiast sanki <orig>szanki</>. To jest przejściowe. Jeśli jednak dziecko w zerówce mówi tak nadal, należy interweniować - twierdzi logopeda Agata Zakrocka. Wielu pediatrów i logopedów przestrzega rodziców przed podawaniem maluchowi smoczka, bo jego ssanie może być przyczyną wady wymowy. Podczas ssania smoczka język układa się inaczej niż przy ssaniu piersi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego