Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 19
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
sprawiedliwości, Bob Dylan umieszczał bohaterów swoich ballad. Tam także uciekać chciał bohater piosenki "Hey Joe" rozsławionej przez Jimiego Hendrixa. Meksyk jawił się jako kraj ludzi wolnych, często skonfliktowanych z oficjalnymi instytucjami i dlatego świetnie wtapiał się w kontrkulturową ideologię.
Jednak dawniej na samej uczuciowości i spontaniczności się nie kończyło. Kultura latynoska nie tylko przecież spełniała się w sentymentalnych historiach o niewiernych żonach, szalejących mężach, zazdrosnych siostrach i kochankach, ale stawała się też częścią kultury "wysokiej". W latach 60. amerykańscy jazzmani zaczęli odwoływać się już nie tylko do bluesa i afrykańskich źródeł, lecz także do muzyki brazylijskiej. To właśnie nucąc "Dziewczynę z
sprawiedliwości, Bob Dylan umieszczał bohaterów swoich ballad. Tam także uciekać chciał bohater piosenki "Hey Joe" rozsławionej przez Jimiego Hendrixa. Meksyk jawił się jako kraj ludzi wolnych, często &lt;orig&gt;skonfliktowanych&lt;/&gt; z oficjalnymi instytucjami i dlatego świetnie wtapiał się w kontrkulturową ideologię.<br>Jednak dawniej na samej uczuciowości i spontaniczności się nie kończyło. Kultura latynoska nie tylko przecież spełniała się w sentymentalnych historiach o niewiernych żonach, szalejących mężach, zazdrosnych siostrach i kochankach, ale stawała się też częścią kultury "wysokiej". W latach 60. amerykańscy jazzmani zaczęli odwoływać się już nie tylko do bluesa i afrykańskich źródeł, lecz także do muzyki brazylijskiej. To właśnie nucąc "Dziewczynę z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego