Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Ilustrowany
Nr: 39
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1934
przewiezienia wyprawy na Spitzbergen i spowrotem.
Pozostała część ekspedycji wyjechała z Warszawy 10 czerwca, jadąc przez Berlin - Sassnitz - Stockholm i przybyła dnia 14-go do Narwik, ostatniej stacji kolejowej norweskiej, będącej zarazem portem. Po załatwieniu bagażu wyruszono na zakontraktowanym statku łowieckim "Husvika", aby w dniu 20 czerwca, dotarłszy do zapory lodowej w Van Keulenfiordzie na Spitzbergenie, znaleźć się u celu wyprawy.
Po założeniu tak zwanej bazy głównej i przeniesieniu całego 3-tonnowego bagażu na morenę czołową Lodowca Finsterwaldera w ciągu paru dni rozpoczęła się żmudna i uciążliwa praca zmierzająca do udostępnienia ogółowi cywilizowanemu wiadomości o części niezbadanego dotychczas obszaru Spitzbergenu.
Prace
przewiezienia wyprawy na Spitzbergen i spowrotem.<br>Pozostała część ekspedycji wyjechała z Warszawy 10 czerwca, jadąc przez Berlin - Sassnitz - Stockholm i przybyła dnia 14-go do Narwik, ostatniej stacji kolejowej norweskiej, będącej zarazem portem. Po załatwieniu bagażu wyruszono na zakontraktowanym statku łowieckim "Husvika", &lt;page nr=771&gt; aby w dniu 20 czerwca, dotarłszy do zapory lodowej w Van Keulenfiordzie na Spitzbergenie, znaleźć się u celu wyprawy. <br>Po założeniu tak zwanej bazy głównej i przeniesieniu całego 3-tonnowego bagażu na morenę czołową Lodowca Finsterwaldera w ciągu paru dni rozpoczęła się żmudna i uciążliwa praca zmierzająca do udostępnienia ogółowi cywilizowanemu wiadomości o części niezbadanego dotychczas obszaru Spitzbergenu.<br>Prace
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego