Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Wrocławska
Nr: 13.01
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1999
jednak czasami korzysta z niego również wałbrzyski oddział Polskich Kolei Państwowych, kiedy brakuje mu lokomotyw elektrycznych. Gdy autobus szynowy jest wykorzystywany w Jeleniej Górze, na trasach lokalnych okręgu wałbrzyskiego muszą jeździć lokomotywy spalinowe. Samochód jest trzyczłonowy, napędzany dwoma ekologicznymi silnikami spalinowymi. - PKP wiąże z takimi autobusami duże nadzieje, bo wyjazdy lokomotyw na trasy lokalne nie opłacają się z powodu małej liczby pasażerów - mówi Edward Wiśniewski, naczelnik sekcji działu eksploatacji taboru trakcyjnego PKP w Wałbrzychu. - Autobusy są więc bardziej ekonomiczne. PKP ma ich jednak na razie zaledwie kilka: dwa takie pojazdy kursują tylko w Gdańsku i Chojnicach. Zakup większej liczby pojazdów szynowych
jednak czasami korzysta z niego również wałbrzyski oddział Polskich Kolei Państwowych, kiedy brakuje mu lokomotyw elektrycznych. Gdy autobus szynowy jest wykorzystywany w Jeleniej Górze, na trasach lokalnych okręgu wałbrzyskiego muszą jeździć lokomotywy spalinowe. Samochód jest trzyczłonowy, napędzany dwoma ekologicznymi silnikami spalinowymi. - PKP wiąże z takimi autobusami duże nadzieje, bo wyjazdy lokomotyw na trasy lokalne nie opłacają się z powodu małej liczby pasażerów - mówi Edward Wiśniewski, naczelnik sekcji działu eksploatacji taboru trakcyjnego PKP w Wałbrzychu. - Autobusy są więc bardziej ekonomiczne. PKP ma ich jednak na razie zaledwie kilka: dwa takie pojazdy kursują tylko w Gdańsku i Chojnicach. Zakup większej liczby pojazdów szynowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego