Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
EU07-544 (EP07-544) - podobny przypadek jak lokomotywa EU07-537. Poprzednio była to lokomotywa ET41-088A. Obecnie lokomotywa ta jest już po przebudowie na EP07-544.
7. EU07-545 (EP07-545) - ostatnia w serii EU07, o najwyższym numerze inwentarzowym i również przebudowana z ET41-116B.
8. SP47-001 - najszybsza polska lokomotywa spalinowa (Vmax=140 km/h). Obecnie już eksponat muzealny w skansenie w Kościerzynie. Ale za starych "dobrych" czasów pomalowanej w barwy narodowe, zdarzało się jej prowadzać pociągi z partyjnymi dygnitarzami i otaczającą ich świtą.
9. ET41-100 - swego czasu ta lokomotywa też była wykorzystywana do prowadzenia partyjnych pociągów z Warszawy
EU07-544 (EP07-544) - podobny przypadek jak lokomotywa EU07-537. Poprzednio była to lokomotywa ET41-088A. Obecnie lokomotywa ta jest już po przebudowie na EP07-544. <br>7. EU07-545 (EP07-545) - ostatnia w serii EU07, o najwyższym numerze inwentarzowym i również przebudowana z ET41-116B. <br>8. SP47-001 - najszybsza polska lokomotywa spalinowa (Vmax=140 km/h). Obecnie już eksponat muzealny w skansenie w Kościerzynie. Ale za starych "dobrych" czasów pomalowanej w barwy narodowe, zdarzało się jej prowadzać pociągi z partyjnymi dygnitarzami i otaczającą ich świtą. <br>9. ET41-100 - swego czasu ta lokomotywa też była wykorzystywana do prowadzenia partyjnych pociągów z Warszawy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego