Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
zapowiadanie pociągów.
5. Półsamoczynna blokada liniowa
6. Samoczynna blokada liniowa (SBL)
7. Dyspozytorskie urządzenia nastawcze (DUN)
Wyżej wymienione sposoby są podstawowe i najbardziej znane oraz najczęściej stosowane. Trzy pierwsze mają w zasadzie charakter historyczny - bynajmniej w Polsce.
JEDNA LOKOMOTYWA NA JEDNEJ LINII
Najstarszą metodą prowadzenia ruchu jest eksploatacja jednej tylko lokomotywy na jednej linii, co całkowicie wyklucza niebezpieczeństwo zderzenia się lub najechania pociągów. Nie wymaga także stosowania jakichkolwiek urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

OBSADZANIE POCIĄGU PILOTEM
Kiedy liczba lokomotyw została zwiększona, wprowadzono tzw. pilota, przydzielanego do danego pociągu, który osobiście nadzorował jego przejazd danym szlakiem - jazda na szlak bez pilota była zabroniona
zapowiadanie pociągów. <br>5. Półsamoczynna blokada liniowa <br>6. Samoczynna blokada liniowa (SBL) <br>7. Dyspozytorskie urządzenia nastawcze (DUN) <br>Wyżej wymienione sposoby są podstawowe i najbardziej znane oraz najczęściej stosowane. Trzy pierwsze mają w zasadzie charakter historyczny - bynajmniej w Polsce.<br>JEDNA LOKOMOTYWA NA JEDNEJ LINII<br>Najstarszą metodą prowadzenia ruchu jest eksploatacja jednej tylko lokomotywy na jednej linii, co całkowicie wyklucza niebezpieczeństwo zderzenia się lub najechania pociągów. Nie wymaga także stosowania jakichkolwiek urządzeń sterowania ruchem kolejowym.<br><br>OBSADZANIE POCIĄGU PILOTEM<br>Kiedy liczba lokomotyw została zwiększona, wprowadzono tzw. pilota, przydzielanego do danego pociągu, który osobiście nadzorował jego przejazd danym szlakiem - jazda na szlak bez pilota była zabroniona
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego