Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
z taką ostrością dostrzegał "zawoalowany tyngiel burżuazyjny" i protestował przeciwko jego wpływom. Chodzi tu w istocie o coś więcej niż artystowskie czy estetyzujące społecznikostwo, które na swój sposób Miriam praktykował przez kilka dziesięcioleci. Tutaj najważniejszy jest fakt, że dostrzegł on, iż istnienie sztuki masowej, mało ambitnej, adresowanej do niewybrednego odbiorcy, ma szczególne znaczenie dla tej sztuki, którą postulował i którą traktował jako realizację autentycznych wartości. Ma znaczenie, bo wpływa na jej położenie i w sposób swoisty sytuuje w społecznym świecie. A była ona zagrożeniem także dlatego, że przejmowała elementy, jakie znajdowała w sztuce wysokiej, poddając je trywializacji.
W rozważaniach o kulturze
z taką ostrością dostrzegał "zawoalowany tyngiel burżuazyjny" i protestował przeciwko jego wpływom. Chodzi tu w istocie o coś więcej niż artystowskie czy estetyzujące społecznikostwo, które na swój sposób Miriam praktykował przez kilka dziesięcioleci. Tutaj najważniejszy jest fakt, że dostrzegł on, iż istnienie sztuki masowej, mało ambitnej, adresowanej do niewybrednego odbiorcy, ma szczególne znaczenie dla tej sztuki, którą postulował i którą traktował jako realizację autentycznych wartości. Ma znaczenie, bo wpływa na jej położenie i w sposób swoisty sytuuje w społecznym świecie. A była ona zagrożeniem także dlatego, że przejmowała elementy, jakie znajdowała w sztuce wysokiej, poddając je trywializacji. <br>W rozważaniach o kulturze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego