Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
Zdobywanie Everestu, z którego nie wraca co piętnasty wspinacz, proponuje w Polsce między innymi górska agencja Patagonia. Budżet jest przejrzysty: 7 tys. dolarów za możliwość dotarcia pod szczyt, 1 tys. dolarów za bilet lotniczy, 1 tys. dolarów dla wspomagającego turystę Szerpy, 1,4 tys. dolarów za trzy butle z tlenem, maska i reduktor za kolejne 400 dolarów, sprzęt radiowy za 500 dolarów. Wychodzi na to, że doświadczony wspinacz z kraju - czyli taki, którego nie trzeba wnosić na plecach - płacąc za Everest 11 tys. dolarów jedzie "po kosztach". Im kto mniej potrafi i wymaga większej opieki, tym więcej płaci. Dziurę w budżecie
Zdobywanie Everestu, z którego nie wraca co piętnasty wspinacz, proponuje w Polsce między innymi górska agencja Patagonia. Budżet jest przejrzysty: 7 tys. dolarów za możliwość dotarcia pod szczyt, 1 tys. dolarów za bilet lotniczy, 1 tys. dolarów dla wspomagającego turystę Szerpy, 1,4 tys. dolarów za trzy butle z tlenem, maska i reduktor za kolejne 400 dolarów, sprzęt radiowy za 500 dolarów. Wychodzi na to, że doświadczony wspinacz z kraju - czyli taki, którego nie trzeba wnosić na plecach - płacąc za Everest 11 tys. dolarów jedzie "po kosztach". Im kto mniej potrafi i wymaga większej opieki, tym więcej płaci. Dziurę w budżecie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego