Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
tej roli sprawdza się znakomicie, bo w kwestii śmierci, a nawet pod względem ogólnej zasady działania (budowa ciała i wnętrzności) niczym się od człowieka nie różni. Wstrząsającą serię prawdziwych wizerunków zwierząt rozpoczął kilka lat temu Anglik Damien Hirst (patrz "Machina" nr 8/96), który rozkrojone ciała krowy i cielaka (Rozdzielone matka i dziecko) zanurzył w akwariach z formaliną. Oglądając prace Hirsta, można się przekonać (a czasem nawet to poczuć), że ciało ulega rozkładowi. W podobnie dosłowny sposób i również za pomocą zwierząt, zmierzyła się ze śmiercią Katarzyna Kozyra. Jej praca dyplomowa - Piramida zwierząt - 4 lata temu wywołała w naszym kraju emocje
tej roli sprawdza się znakomicie, bo w kwestii śmierci, a nawet pod względem ogólnej zasady działania (budowa ciała i wnętrzności) niczym się od człowieka nie różni. Wstrząsającą serię prawdziwych wizerunków zwierząt rozpoczął kilka lat temu Anglik Damien Hirst (patrz "Machina" nr 8/96), który rozkrojone ciała krowy i cielaka (Rozdzielone matka i dziecko) zanurzył w akwariach z formaliną. Oglądając prace Hirsta, można się przekonać (a czasem nawet to poczuć), że ciało ulega rozkładowi. W podobnie dosłowny sposób i również za pomocą zwierząt, zmierzyła się ze śmiercią Katarzyna Kozyra. Jej praca dyplomowa - Piramida zwierząt - 4 lata temu wywołała w naszym kraju emocje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego