Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 39
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Uważa, że należy zezwolić, by PKN Orlen przejął Rafinerię Gdańską. Uważa, że z punktu widzenia interesów gospodarczych byłoby to posunięcie korzystne, choć jak przyznaje, ucierpieliby na nim konsumenci.

Tymczasem rafinerie dość niespodziewanie zaczęły obniżać ceny paliw. Wyszło na jaw, po co kilka dni wcześniej wprowadziły znaczne podwyżki. Zapewniły im one "miękkie lądowanie". Orlen oraz naśladująca go na każdym kroku Rafineria Gdańska nie wiadomo czego obawiają się bardziej - blokad rozsierdzonych kierowców czy działań rządu. Już wcześniejsza decyzja o przyspieszonym zniesieniu ceł na import paliw z Unii Europejskiej (miało to nastąpić w styczniu 2001) pozbawi Orlen możliwości zarobienia w tym roku dodatkowych 40-50
Uważa, że należy zezwolić, by PKN Orlen przejął Rafinerię Gdańską. Uważa, że z punktu widzenia interesów gospodarczych byłoby to posunięcie korzystne, choć jak przyznaje, ucierpieliby na nim konsumenci.<br><br>Tymczasem rafinerie dość niespodziewanie zaczęły obniżać ceny paliw. Wyszło na jaw, po co kilka dni wcześniej wprowadziły znaczne podwyżki. Zapewniły im one "miękkie lądowanie". Orlen oraz naśladująca go na każdym kroku Rafineria Gdańska nie wiadomo czego obawiają się bardziej - blokad rozsierdzonych kierowców czy działań rządu. Już wcześniejsza decyzja o przyspieszonym zniesieniu ceł na import paliw z Unii Europejskiej (miało to nastąpić w styczniu 2001) pozbawi Orlen możliwości zarobienia w tym roku dodatkowych 40-50
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego