Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
zwraca uwagi na kobiety. Kiedy dochodzi do wyznania, cierpi przede wszystkim jej duma kobieca. Zrzuca na niego winę dla uratowania dobrego imienia królowej. Odgrywa zresztą w tym rolę bierną: oszołomiona wieścią o powrocie Tezeusza, upokorzona wzgardą Hipolita godzi się na intrygę Enony. Opamiętawszy się, spieszy ratować Hipolita, próbuje przebłagać męża - milknie, kiedy z jego ust dowiaduje się o miłości Hipolita do Arycji. Zazdrość, upokorzenie jeszcze większe od poprzedniego nie pozwalają wzdragać się przed zbrodnią - wtedy ostatecznie skazuje na śmierć swego "najmilszego wroga".
W tych dwóch mitologicznych tragediach odnajdujemy nowy porządek, nowy system odniesienia, nową sentencję wyroku, jaki ciąży nad bohaterami: samowiedzę
zwraca uwagi na kobiety. Kiedy dochodzi do wyznania, cierpi przede wszystkim jej duma kobieca. Zrzuca na niego winę dla uratowania dobrego imienia królowej. Odgrywa zresztą w tym rolę bierną: oszołomiona wieścią o powrocie Tezeusza, upokorzona wzgardą Hipolita godzi się na intrygę Enony. Opamiętawszy się, spieszy ratować Hipolita, próbuje przebłagać męża - milknie, kiedy z jego ust dowiaduje się o miłości Hipolita do Arycji. Zazdrość, upokorzenie jeszcze większe od poprzedniego nie pozwalają wzdragać się przed zbrodnią - wtedy ostatecznie skazuje na śmierć swego "najmilszego wroga".<br>W tych dwóch mitologicznych tragediach odnajdujemy nowy porządek, nowy system odniesienia, nową sentencję wyroku, jaki ciąży nad bohaterami: samowiedzę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego