Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
człowiek (odbiorca dzieła sztuki), a odbiorcą sygnału dzieło sztuki (odbiorca sygnału inicjującego). Odbiory te są różne co do genezy i efektu. Aby je lepiej zrozumieć, najpierw zajmiemy się ogólną charakterystyką informacji, a następnie przedstawimy ogólny obraz struktury formalnej odbiorcy informacji - człowieka.

*
Informację można wstępnie (ze względu na możliwość formalnego jej modelowania) podzielić na jednoznaczną i niejednoznaczną.
Jednoznaczność informacji polega na tym, że można ją sformalizować. Pojęcie informacji wynikające ze sformalizowania jej w języku znaków nie pokrywa się z pojęciem informacji niejednoznacznej, nazywanej osobistą lub "estetyczną". Nie znaczy to, że nie można szukać pomiędzy nimi porównań lub analogii.
W literaturze pojawia się
człowiek (odbiorca dzieła sztuki), a odbiorcą sygnału dzieło sztuki (odbiorca sygnału inicjującego). Odbiory te są różne co do genezy i efektu. Aby je lepiej zrozumieć, najpierw zajmiemy się ogólną charakterystyką informacji, a następnie przedstawimy ogólny obraz struktury formalnej odbiorcy informacji - człowieka.<br><br>*<br>Informację można wstępnie (ze względu na możliwość formalnego jej modelowania) podzielić na jednoznaczną i niejednoznaczną.<br>Jednoznaczność informacji polega na tym, że można ją sformalizować. Pojęcie informacji wynikające ze sformalizowania jej w języku znaków nie pokrywa się z pojęciem informacji niejednoznacznej, nazywanej osobistą lub "estetyczną". Nie znaczy to, że nie można szukać pomiędzy nimi porównań lub analogii.<br>W literaturze pojawia się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego