Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
tak odważnie nie obszedł się ze skostniałą konwencją opery. Jej kiczowata sztuczność zderzona ze współczesną techniką i estetyką robi piorunujące wrażenie.

Widzowie "Madame Butterfly" zamiast japońskiej cepelii, kimon i kwiatów wiśni oglądają więc Japonię dyktatorów mody - Kenzo i Miyake. W "Onieginie" (2002) pompatyczny polonez zapisany w didaskaliach zostaje zastąpiony pokazem mody haute couture. Dionizos w "Królu Rogerze" (2000) przybiera postać boga epoki informatycznej, którego symbolizuje deszcz spadających na scenę cyfr - efekt niczym z "Matriksa". "Otello" (2001) rozgrywa się w czarno-białej estetyce ekspresjonistów, a tłem dla przygód "Don Giovanniego" (2002) zamiast weneckich gondoli jest plątanina światłowodów. Treliński mówi, że opery mają
tak odważnie nie obszedł się ze skostniałą konwencją opery. Jej kiczowata sztuczność zderzona ze współczesną techniką i estetyką robi piorunujące wrażenie. <br><br>Widzowie "Madame Butterfly" zamiast japońskiej cepelii, kimon i kwiatów wiśni oglądają więc Japonię dyktatorów mody - Kenzo i Miyake. W "Onieginie" (2002) pompatyczny polonez zapisany w didaskaliach zostaje zastąpiony pokazem mody haute couture. Dionizos w "Królu Rogerze" (2000) przybiera postać boga epoki informatycznej, którego symbolizuje deszcz spadających na scenę cyfr - efekt niczym z "Matriksa". "Otello" (2001) rozgrywa się w czarno-białej estetyce ekspresjonistów, a tłem dla przygód "Don Giovanniego" (2002) zamiast weneckich gondoli jest plątanina światłowodów. Treliński mówi, że opery mają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego