Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Focus.Poznać i zrozumieć świat
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2003
nawet o 30 procent.
Powrót lawety
Wielką niewiadomą jest los akcyzy, którą Ministerstwo Finansów nakłada zarówno na samochody nowe, jak używane. Ministerstwo zapowiada wprawdzie, że będzie bronić akcyzy jak niepodległości, ale w przypadku samochodów używanych ta niepodległość wydaje się poważnie zagrożona. Według Tomasza Krawczyka z Centrum Integracji Europejskiej, akcyza nakładana na auta używane jest niezgodna z prawem unijnym i po przystąpieniu Polski do Wspólnoty będzie musiała zniknąć. "Akcyzę nakłada się na samochody rejestrowane w Polsce po raz pierwszy" - mówi Tomasz Krawczyk. "Dziś dotyczy to aut sprowadzanych z Unii. Jednak po roku 2004 samochód zarejestrowany np. w Niemczech i sprowadzony do Polski będzie
nawet o 30 procent. <br>&lt;tit&gt;Powrót lawety&lt;/&gt;<br>Wielką niewiadomą jest los akcyzy, którą Ministerstwo Finansów nakłada zarówno na samochody nowe, jak używane. Ministerstwo zapowiada wprawdzie, że będzie bronić akcyzy jak niepodległości, ale w przypadku samochodów używanych ta niepodległość wydaje się poważnie zagrożona. Według Tomasza Krawczyka z Centrum Integracji Europejskiej, akcyza nakładana na auta używane jest niezgodna z prawem unijnym i po przystąpieniu Polski do Wspólnoty będzie musiała zniknąć. "Akcyzę nakłada się na samochody rejestrowane w Polsce po raz pierwszy" - mówi Tomasz Krawczyk. "Dziś dotyczy to aut sprowadzanych z Unii. Jednak po roku 2004 samochód zarejestrowany np. w Niemczech i sprowadzony do Polski będzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego