Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 12.07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
pod tym względem dopiero dwudzieste drugie miejsce.



Dobry kierunek

Krystyna Starczewska, dyrektor I Społecznego LO z ul. Bednarskiej w Warszawie

To, że polscy uczniowie poprawili wyniki, dowodzi, że kierunek zmian przyjęty w reformie edukacji jest słuszny. Widać, że odejście od encyklopedycznej wiedzy na rzecz kształcenia umiejętności jest trafnym pomysłem. Prawdopodobnie na lepsze wyniki wpłynęło także wprowadzenie tak zwanych egzaminów zewnętrznych, podczas których uczniów oceniają egzaminatorzy spoza szkoły. Również wyodrębnienie gimnazjów okazało się nie najgorszym pomysłem. Ale przed naszymi szkołami jest jeszcze wiele pracy. Najwięcej problemów mają uczniowie z przetwarzaniem danych i rozwiązywaniem problemów. Te umiejętności trzeba z nimi ćwiczyć.
A do niskich
pod tym względem dopiero dwudzieste drugie miejsce.<br><br>&lt;div1 type="comm"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Dobry kierunek&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Krystyna Starczewska, dyrektor I Społecznego LO z ul. Bednarskiej w Warszawie&lt;/&gt;<br><br>To, że polscy uczniowie poprawili wyniki, dowodzi, że kierunek zmian przyjęty w reformie edukacji jest słuszny. Widać, że odejście od encyklopedycznej wiedzy na rzecz kształcenia umiejętności jest trafnym pomysłem. Prawdopodobnie na lepsze wyniki wpłynęło także wprowadzenie tak zwanych egzaminów zewnętrznych, podczas których uczniów oceniają egzaminatorzy spoza szkoły. Również wyodrębnienie gimnazjów okazało się nie najgorszym pomysłem. Ale przed naszymi szkołami jest jeszcze wiele pracy. Najwięcej problemów mają uczniowie z przetwarzaniem danych i rozwiązywaniem problemów. Te umiejętności trzeba z nimi ćwiczyć.<br>A do niskich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego