Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
w stylowej sukni i kapeluszu.
Ale tak wygląda tylko pierwsze wejście w sytuację.
Później uzewnętrznioną kobiecość Nastazji zaznaczają już tylko kolczyki i szal, które pełnią rolę rekwizytów magicznych, jakby za ich sprawą dokonywała się tajemnicza transformacja.
Bando nie staje się kobietą za sprawą stroju i charakteryzacji, on kreuje tę kobietę na oczach widza środkami aktorskimi, ulegając czarodziejskiej przemianie.
Powierzenie roli Nastazji odtwórcy Myszkina rozszczepia tę postać, odsłania jej dwa oblicza.
Jest ona zarazem Nastazją Rogożyna, kobietą budzącą zgubną namiętność i Nastazją Myszkina, tą, która cierpi i którą dobroć może zbawić.
Osobliwą więź Nastazji i Myszkina oddaje finałowa scena śmierci - drzemiący na ławce
w stylowej sukni i kapeluszu.<br>Ale tak wygląda tylko pierwsze wejście w sytuację.<br>Później uzewnętrznioną kobiecość Nastazji zaznaczają już tylko kolczyki i szal, które pełnią rolę rekwizytów magicznych, jakby za ich sprawą dokonywała się tajemnicza transformacja.<br>Bando nie staje się kobietą za sprawą stroju i charakteryzacji, on kreuje tę kobietę na oczach widza środkami aktorskimi, ulegając czarodziejskiej przemianie.<br>Powierzenie roli Nastazji odtwórcy Myszkina rozszczepia tę postać, odsłania jej dwa oblicza.<br>Jest ona zarazem Nastazją Rogożyna, kobietą budzącą zgubną namiętność i Nastazją Myszkina, tą, która cierpi i którą dobroć może zbawić.<br>Osobliwą więź Nastazji i Myszkina oddaje finałowa scena śmierci - drzemiący na ławce
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego