Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 40
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
tyłu samochodu w którąś ze stron - natychmiast, na moment, przestajemy hamować.
Właśnie z uwagi na możliwość zarzucenia samochodu, ta metoda hamowania możliwa jest na jezdniach suchych, o dobrych, szorstkich nawierzchniach.
Przy hamowaniu "na raz" bardzo ważne jest to, aby w momencie rozpoczęcia hamowania przednie koła były idealnie ustawione do jazdy na wprost. Pamiętajmy o tym, bowiem nawet niewielkie skręcenie kół może być przyczyną zarzucenia samochodu. Analogicznie też, nie wolno nam skręcać kół w czasie hamowania!, a dopiero wówczas, kiedy zwolnimy nacisk na pedał hamulca i zwiększy się przyczepność kół.
Specjalnie podkreślamy to, aby nie skręcać kół w czasie hamowania. Manewr kierownicą, mający
tyłu samochodu w którąś ze stron - natychmiast, na moment, przestajemy hamować.&lt;/&gt;<br> Właśnie z uwagi na możliwość zarzucenia samochodu, ta metoda hamowania możliwa jest na jezdniach suchych, o dobrych, szorstkich nawierzchniach.<br> Przy hamowaniu "na raz" &lt;hi rend="bold"&gt;bardzo ważne jest to, aby w momencie rozpoczęcia hamowania przednie koła były idealnie ustawione do jazdy na wprost.&lt;/&gt; Pamiętajmy o tym, bowiem nawet niewielkie skręcenie kół może być przyczyną zarzucenia samochodu. Analogicznie też, nie wolno nam skręcać kół w czasie hamowania!, a dopiero wówczas, kiedy zwolnimy nacisk na pedał hamulca i zwiększy się przyczepność kół.<br> Specjalnie podkreślamy to, aby nie skręcać kół w czasie hamowania. Manewr kierownicą, mający
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego