Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
W latach dziewięćdziesiątych ludzie zaczęli zwracać szczególną uwagę na to, by ich zakupy były dokonywane w uwzględnieniem ekologicznego charakteru nabywanych dóbr. Dążą do kupowania produktów jak najmniej szkodliwych dla środowiska. Zjawisko to jest określane mianem "zielonego konsumeryzmu".
Z punktu widzenia przedsiębiorstw istotne jest wyodrębnienie grup nabywców-segmentów rynkowych, które są najbardziej podatne na wpływ czynników ekologicznych. Można ich nazwać "zielonymi konsumentami" lub też konsumentami proekologicznymi. Zgodnie z zasadami marketingu, działanie przedsiębiorstwa w określonym segmencie jest uzasadnione, jeśli odpowiada on następującym wymaganiom: jest możliwy do precyzyjnego wyodrębnienia, jest zyskowny, czyli reprezentuje odpowiednią siłę nabywczą, jest dostępny, czyli przedsiębiorstwo może kierować do tych
W latach dziewięćdziesiątych ludzie zaczęli zwracać szczególną uwagę na to, by ich zakupy były dokonywane w uwzględnieniem ekologicznego charakteru nabywanych dóbr. Dążą do kupowania produktów jak najmniej szkodliwych dla środowiska. Zjawisko to jest określane mianem "zielonego konsumeryzmu".<br>Z punktu widzenia przedsiębiorstw istotne jest wyodrębnienie grup nabywców-segmentów rynkowych, które są najbardziej podatne na wpływ czynników ekologicznych. Można ich nazwać "zielonymi konsumentami" lub też konsumentami proekologicznymi. Zgodnie z zasadami marketingu, działanie przedsiębiorstwa w określonym segmencie jest uzasadnione, jeśli odpowiada on następującym wymaganiom: jest możliwy do precyzyjnego wyodrębnienia, jest zyskowny, czyli reprezentuje odpowiednią siłę nabywczą, jest dostępny, czyli przedsiębiorstwo może kierować do tych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego