Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
wewnętrznego znajdującego się w poślizgu jest większa od prędkości obrotowej tego koła w ruchu bez poślizgu, dlatego oba koła są w omawianym przypadku cały czas kołami napędzającymi maszynę.
b) wskutek spadku przyczepności koła zewnętrznego; koło wewnętrzne tocząc się po podłożu bez poślizgu napędza znajdujące się w poślizgu koło zewnętrzne, prędkość obrotowa koła zewnętrznego jest wówczas mniejsza od prędkości obrotowej tego koła w ruchu bez poślizgu, dlatego znajdujące się w poślizgu koło zewnętrzne jest elementem hamującym ruch, a napęd jest przenoszony jedynie przez koło wewnętrzne.
c) wskutek spadku przyczepności pod oboma kołami powoduje poślizg obu kół; zwykle w takim przypadku poślizg koła
wewnętrznego znajdującego się w poślizgu jest większa od prędkości obrotowej tego koła w ruchu bez poślizgu, dlatego oba koła są w omawianym przypadku cały czas kołami napędzającymi maszynę.<br>b) wskutek spadku przyczepności koła zewnętrznego; koło wewnętrzne tocząc się po podłożu bez poślizgu napędza znajdujące się w poślizgu koło zewnętrzne, prędkość obrotowa koła zewnętrznego jest wówczas mniejsza od prędkości obrotowej tego koła w ruchu bez poślizgu, dlatego znajdujące się w poślizgu koło zewnętrzne jest elementem hamującym ruch, a napęd jest przenoszony jedynie przez koło wewnętrzne.<br>c) wskutek spadku przyczepności pod oboma kołami powoduje poślizg obu kół; zwykle w takim przypadku poślizg koła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego