Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
związki przyczynowe między elementami głównej linii argumentacji oraz kontekstem. Poza tym warunki kontraktu "znane-nowe" mogą być spełniane również w stosunku do treści, które na poziomie stwierdzeń nie miałyby żadnych cech angażujących. Konstruowanie tekstów tego typu jest zadaniem trudnym i pracochłonnym. Spotyka się je więc rzadziej niż można by tego oczekiwać, co wpływa pozytywnie na odbiór komunikatu, w stosunku do wiadomości konkurencyjnych. Jeśli argumentacja zmierza w efekcie końcowym do stwierdzenia, werdyktu, deklaracji lub zobowiązania, posługiwanie się zasadą przyczyny i skutku powoduje, że odbiorca kontrolować może stopień wiarygodności wniosku końcowego. Łatwiej ulega więc argumentacji. Nikt nie lubi sądów oczywistych lub podawanych bez
związki przyczynowe między elementami głównej linii argumentacji oraz kontekstem. Poza tym warunki kontraktu "znane-nowe" mogą być spełniane również w stosunku do treści, które na poziomie stwierdzeń nie miałyby żadnych cech angażujących. Konstruowanie tekstów tego typu jest zadaniem trudnym i pracochłonnym. Spotyka się je więc rzadziej niż można by tego oczekiwać, co wpływa pozytywnie na odbiór komunikatu, w stosunku do wiadomości konkurencyjnych. Jeśli argumentacja zmierza w efekcie końcowym do stwierdzenia, werdyktu, deklaracji lub zobowiązania, posługiwanie się zasadą przyczyny i skutku powoduje, że odbiorca kontrolować może stopień wiarygodności wniosku końcowego. Łatwiej ulega więc argumentacji. Nikt nie lubi sądów oczywistych lub podawanych bez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego