Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
powołuje go
do strzeżenia swej prawdy". Heidegger podobnie jak Nishida nie czyni
więc człowieka dawcą wszelkiego sensu.
Chociaż człowiek stoi w "prześwicie 'bycia' ", sam nie decyduje, nie ma
wpływu na to, co pojawia się w "prześwicie 'bycia' ". "Nadejście bytu
przesłane jest przez 'bycie' ", a zadaniem człowieka jest odnaleźć w sobie
"odpowiednik tego przesłania, stosownie bowiem do niego jako 'ek-sistujący'
ma chronić prawdę 'bycia' ". 'Ek-sistencja' człowieka nie ma nic wspólnego
z projekcją (niem. Entwurf), czyli aktem ustanawiania w przedstawieniu
traktowanym jako dzieło subiektywności. Wbrew pozorom humanizm
Heideggera nie jest egocentryczny, ponieważ "istota człowieka jest istotna dla
prawdy 'bycia', tak jednak
powołuje go <br>do strzeżenia swej prawdy". Heidegger podobnie jak Nishida nie czyni <br>więc człowieka dawcą wszelkiego sensu. <br>Chociaż człowiek stoi w "prześwicie 'bycia' ", sam nie decyduje, nie ma <br>wpływu na to, co pojawia się w "prześwicie 'bycia' ". "Nadejście bytu <br>przesłane jest przez 'bycie' ", a zadaniem człowieka jest odnaleźć w sobie <br>"odpowiednik tego przesłania, stosownie bowiem do niego jako 'ek-sistujący' <br>ma chronić prawdę 'bycia' ". 'Ek-sistencja' człowieka nie ma nic wspólnego <br>z projekcją (niem. Entwurf), czyli aktem ustanawiania w przedstawieniu <br>traktowanym jako dzieło subiektywności. Wbrew pozorom humanizm <br>Heideggera nie jest egocentryczny, ponieważ "istota człowieka jest istotna dla <br>prawdy 'bycia', tak jednak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego