Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
Jeśli polscy dostawcy potrafią sprostać wymaganiom unijnych producentów i będą konkurencyjni cenowo, pojawi się dla nich szansa zastąpienia dotychczasowych dostawców z krajów UE. Jednakże wystąpi tu zagrożenie, iż polskie firmy będą wypierane np. przez przedsiębiorstwa z krajów byłego Związku Radzieckiego. Przed kilkoma laty takie zagrożenie pojawiło się już w sektorze odzieżowym.
Może to dotyczyć tzw. obrotu uszlachetniającego, czyli np. szycia odzieży z materiałów powierzonych przez producentów z UE.
Warto zauważyć, że wprawdzie w 1996r. udział wyrobów włókienniczych w polskim eksporcie do Unii Europejskiej wynosił 2,6mldUSD, czyli 16% całości eksportu do tego regionu, jednak odnotowano tylko niewielki przyrost wartości tego eksportu
Jeśli polscy dostawcy potrafią sprostać wymaganiom unijnych producentów i będą konkurencyjni cenowo, pojawi się dla nich szansa zastąpienia dotychczasowych dostawców z krajów UE. Jednakże wystąpi tu zagrożenie, iż polskie firmy będą wypierane np. przez przedsiębiorstwa z krajów byłego Związku Radzieckiego. Przed kilkoma laty takie zagrożenie pojawiło się już w sektorze odzieżowym.<br>Może to dotyczyć tzw. obrotu uszlachetniającego, czyli np. szycia odzieży z materiałów powierzonych przez producentów z UE.<br>Warto zauważyć, że wprawdzie w 1996r. udział wyrobów włókienniczych w polskim eksporcie do Unii Europejskiej wynosił 2,6mldUSD, czyli 16% całości eksportu do tego regionu, jednak odnotowano tylko niewielki przyrost wartości tego eksportu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego