Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.05 (5)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Harry'ego Callahana - jednego z najbardziej wyrazistych policjantów w dziejach kina. Po okresie młodzieżowych buntów Ameryka znów zaczynała cenić tradycyjny kanon wartości, w którym mieściła się także niezachwiana wiara w praworządność. Liberalne prawo nie dawało obywatelom tej gwarancji. Toteż Callahan operuje na granicy prawa, a często poza nią: świat przestępczy jest okrutny, a więc stróż prawa musi być taki sam. Typowe zakończenie filmów z Harrym wyglądało następująco: Callahan rozprawia się z bandziorami niczym samotny szeryf, a dopiero wówczas przybywa działająca w majestacie prawa policja.

Jako reżyser obsadzał się w westernach ("Samotny jeździec", "Bez przebaczenia"), ale w tym drugim wcieleniu coraz częściej zaskakiwał
Harry'ego Callahana - jednego z najbardziej wyrazistych policjantów w dziejach kina. Po okresie młodzieżowych buntów Ameryka znów zaczynała cenić tradycyjny kanon wartości, w którym mieściła się także niezachwiana wiara w praworządność. Liberalne prawo nie dawało obywatelom tej gwarancji. Toteż Callahan operuje na granicy prawa, a często poza nią: świat przestępczy jest okrutny, a więc stróż prawa musi być taki sam. Typowe zakończenie filmów z Harrym wyglądało następująco: Callahan rozprawia się z bandziorami niczym samotny szeryf, a dopiero wówczas przybywa działająca w majestacie prawa policja.<br><br>Jako reżyser obsadzał się w westernach ("Samotny jeździec", "Bez przebaczenia"), ale w tym drugim wcieleniu coraz częściej zaskakiwał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego