Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
gubi szczegół, wyrazistość kreski, kształt liścia, omija to, co chwilowe zaledwie, chwyta się ogólnej prawidłowości.
W tym ornamencie, sztucznym przecież, namalowanym, fizycznie skończonym, uwikłane jest - niczym w arabeskach Pałacu Dożów - nieskończone trwanie.
I rzeczywiście. Kurtyna z pluszu i kurtyna-arcydzieło zawsze w końcu się unoszą, otwierają scenę, rozpoczynają spektakl, aby opadając go zamknąć.
Biało-brązowy ornament nie ruszy się z miejsca, niczego nie otworzy, nie rozpocznie.
Niczego nie zamknie.
Po prostu będzie, wypełniając cały wielki horyzont.
Z przodu, jakby w jego cieniu, odegrany zostanie "Nasz człowiek" Aleksandra Ostrowskiego.
Scena-podest zajmie całą przednią część widowni.
Postacie wchodzić będą i schodzić bocznymi
gubi szczegół, wyrazistość kreski, kształt liścia, omija to, co chwilowe zaledwie, chwyta się ogólnej prawidłowości.<br>W tym ornamencie, sztucznym przecież, namalowanym, fizycznie skończonym, uwikłane jest - niczym w arabeskach Pałacu Dożów - nieskończone trwanie.<br>I rzeczywiście. Kurtyna z pluszu i kurtyna-arcydzieło zawsze w końcu się unoszą, otwierają scenę, rozpoczynają spektakl, aby opadając go zamknąć.<br>Biało-brązowy ornament nie ruszy się z miejsca, niczego nie otworzy, nie rozpocznie.<br>Niczego nie zamknie.<br>Po prostu będzie, wypełniając cały wielki horyzont.<br>Z przodu, jakby w jego cieniu, odegrany zostanie "Nasz człowiek" Aleksandra Ostrowskiego.<br>Scena-podest zajmie całą przednią część widowni.<br>Postacie wchodzić będą i schodzić bocznymi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego