Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
kinematycznego osprzętu roboczego. Konieczność starannego doboru tych parametrów jest spowodowana również tym, iż duży moment bezwładności nadwozia, a zwłaszcza związanych z nim mas osprzętu i urobku znajdującego się w łyżce powoduje, że mechanizm napędowy obrotu nadwozia jest najsilniej obciążonym zespołem koparki. Obciążenie to ma charakter dynamiczny i jest spowodowane dążeniem operatorów koparek do skracania czasu cyklu roboczego. Tego typu działanie powoduje występowanie znacznych przyspieszeń na początku i na końcu fazy obrotu nadwozia, a one z kolei stanowią o wielkości obciążenia omawianego mechanizmu.
Mechanizm obrotu nadwozia koparki składa się z elementów przeniesienia mocy i z elementów sterowania. Jego głównym przeznaczeniem jest: współudział
kinematycznego osprzętu roboczego. Konieczność starannego doboru tych parametrów jest spowodowana również tym, iż duży moment bezwładności nadwozia, a zwłaszcza związanych z nim mas osprzętu i urobku znajdującego się w łyżce powoduje, że mechanizm napędowy obrotu nadwozia jest najsilniej obciążonym zespołem koparki. Obciążenie to ma charakter dynamiczny i jest spowodowane dążeniem operatorów koparek do skracania czasu cyklu roboczego. Tego typu działanie powoduje występowanie znacznych przyspieszeń na początku i na końcu fazy obrotu nadwozia, a one z kolei stanowią o wielkości obciążenia omawianego mechanizmu.<br>Mechanizm obrotu nadwozia koparki składa się z elementów przeniesienia mocy i z elementów sterowania. Jego głównym przeznaczeniem jest: współudział
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego