Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
tak formułowane założenia TQM są często fragmentaryczne, niespójne, rozmyte i hasłowe. W istniejącej postaci założenia TQM stosunkowo dobrze mogą pełnić funkcje motywujące do wdrażania pełnego systemu zarządzania jakością, ale nie tworzą jego konstrukcji i podstaw metodologicznych.

3.2. Istota i ogólny model zarządzania jakością
Praktyka w zakresie zarządzania jakością powinna opierać się na naukowych podstawach, odpowiednio łączących osiągnięcia kwalitologii oraz nauk organizacji i zarządzania, w postaci "teorii zarządzania jakością". Tworzenie tej teorii to proces synergiczny, polegający na badaniu, analizie, syntezie, wzajemnej adaptacji i rozwijaniu związków pomiędzy zagadnieniami jakości i zarządzania w organizacjach. Ideę powstawania teorii zarządzania jakością ilustruje rysunek 3.1.
Po
tak formułowane założenia TQM są często fragmentaryczne, niespójne, rozmyte i hasłowe. W istniejącej postaci założenia TQM stosunkowo dobrze mogą pełnić funkcje motywujące do wdrażania pełnego systemu zarządzania jakością, ale nie tworzą jego konstrukcji i podstaw metodologicznych.<br><br>&lt;tit&gt;3.2. Istota i ogólny model zarządzania jakością&lt;/&gt;<br>Praktyka w zakresie zarządzania jakością powinna opierać się na naukowych podstawach, odpowiednio łączących osiągnięcia kwalitologii oraz nauk organizacji i zarządzania, w postaci "teorii zarządzania jakością". Tworzenie tej teorii to proces synergiczny, polegający na badaniu, analizie, syntezie, wzajemnej adaptacji i rozwijaniu związków pomiędzy zagadnieniami jakości i zarządzania w organizacjach. Ideę powstawania teorii zarządzania jakością ilustruje rysunek 3.1.<br>Po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego